Om du tänker för länge på nästa steg, kommer du tillbringa livet på ett ben

Sitter och funderar lite på framtiden. Jag har absolut ingen aning om vad jag vill syssla med. Det skrämmer mig lite att jag "snart" börjar trean, sen har man helt plötsligt, innan man hunnit blinka, tagit studenten. Och bara det faktumet att jag inte ens vet vad jag vill göra då är lite stressande. Ska man jobba så man kan dra iväg någonstans långt bort i flera månader? Åka och jobba som Au pair? High school i t.ex. usa? Högskola? Jag har som sagt ingen aning.

Men också såna saker som jag vill göra med mitt liv. Kalla det va ni vill, typ mål. Fast det är egentligen saker som måste göras, man har inget val liksom. Som att flytta hemifrån. Ser fram emot det även fast det känns väldigt läskigt, snacka om att behöva bli vuxen :s.... Oj vad rörigt det blev, hoppas ni förstår det jag ville ha fram.

Kommentarer
Postat av: Fanny Staaf

SV: Precis, antagligen inte :/ Fattar inte varför vi inte kan ha Forever21 i sverige!

2010-01-26 @ 20:57:32
URL: http://fannystaaf.se
Postat av: Fanny Staaf

SV: Precis, antagligen inte :/ Fattar inte varför vi inte kan ha Forever21 i sverige!

2010-01-26 @ 20:57:33
URL: http://fannystaaf.se
Postat av: Joss

Förstår precis vad du menar, men jag tror nog att man får ta det lite som det kommer, när du väl måste bestämma dig så får man göra det man tycker känns rätt, tycker du att högskola känns bra så gör du det, eller så kanner du för att jobba och resa :) din rubrik var inspirerandw, var fick du det ifrån? :) puss

2010-01-27 @ 00:10:34
URL: http://yyourssincerely.blogg.se/
Postat av: Clara

När jag gick i tvåan hade jag VÄRLDENS panik, hade ingen aning om vad jag ville men det löser sig alltid. Det är okej att ändra sig, man behöver inte bestämma direkt. Jag hade först bestämt mig för att börja plugga direkt efter skolan men jag bestämde mig för att ta ett sabbatsår och åka till Australien. Nu har jag bestämt mig för att ta ETT TILL sabbatsår och hinna jobba och bara leva innan jag börjar plugga. Lycka till med dina val :)

2010-01-27 @ 09:25:02
URL: http://collman.blogg.se/
Postat av: Emelie Eriksson

Sugen på cupcakes? Kolla in min blogg.

2010-01-27 @ 18:37:58
URL: http://emelieeriksson.blogg.se/
Postat av: Moa

Du är välkommen att diskutera med mig, fina Fian :-) <3



Stor kram!

Mos, alltid din mos!

2010-01-28 @ 23:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0