Måndagar kommer aldrig vara min dag

Har precis haft lunch och sitter nu men en kopp té och ska strax ta och börja jobba igen :]

I morse ringde min väckarklocka som vanligt och ni kan ju gissa vad jag gjorde.... Stängde av den såklart! Det är inte mänskligt att gå upp klockan sex. Så jag försov mig såklart. Det sorgliga är att det börjar bli en vana haha ;).

Det jag vill komma till var att igår såg jag en film som hette Pursuit of happyness (Jakten på lyckan) med Will Smith. En otroligt bra film! Den handlar om Chris Gardner och sin son Christopher som inte har speciellt mycket pengar, och inte får någonting gratis. Och när Chris blir vräckt från lägenheten, utan jobb endast med en praktikplats som eventuellt kan ge jobb och ensam med Christopher för att hans fru lämnade honom, så tvingas de bo på gatan och härberg och får kämpa för sin överlevnad. Har ni inte sett den, gör det!! Den får en att tänka efter och inse att man faktiskt har det väldigt bra, och kanske inte ska klaga när man sitter på jobbet/i skolan, utan istället uppskatta det....





Någon som har sett den?

Kommentarer
Postat av: melissa

SV: lugnt :)

2009-08-10 @ 21:02:17
URL: http://melissablogg.blogg.se/
Postat av: j

ja jättefin är den verkligen :)

2009-08-11 @ 16:04:26
URL: http://byjossan.blogg.se/
Postat av: JasmineLinde

Ja den är lite mysig :)

2009-08-11 @ 20:24:22
URL: http://jasminelinde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0