yesterday & today

Soft dag idag verkligen... Vet inte ens om jag kan kalla det skoldag. Vi har "aktivitetsdag" idag och ett alternativ var "vanlig skoldag" som jag valde. Började halv nio med svenska.. Det var många som var försenade pga. dom sabbla tågen, men jag fick skjuts. Eftersom det var en sort extra lektion så gjorde vi lite bildanalyser bara vilket inte var så ansträngande. Sen var det dags för matte. Då skulle vi ha en slags vikarie, men han dök aldrig upp! Vi väntade en kvart och sen gick vi. Thats it :). Vi käkade lunch, då det förövrigt var efterätt, äppel & rabarberpaj! ;D. Pretty good, huh? Sen åkte vi hem helt enkelt. Har precis varit ute med kasper i det underbara vädret, alltså seriöst första gången på riktigt länge man kunde gå ut utan att frysa! :)

Jo, gårdagen då.. Skoldagen var som vanligt.. Långtråkig fotolektion, ingen svenska eftersom vår lärare satt fast på ett tåg & på median hade vi bara en redovisning och sen fick vi sluta. Efter det var det en snabb mentor. Sen åkte jag, Bella, Linda, Mickis, Tess & Amanda till donken och käkade lunch/middag.. Satt där ett bra tag. Sen gick vi hem till Bella för att hon skulle byta om och lite så. Sen gick vi ner i centrum igen, kikade lite i affärer och så. Sen tåget in till centralen. Och vi hade tur! Alla tåg utom vårat var inställda/försenade i bland måste man ha lite tur för vi hade aldrig hunnit i tid annars. Vi byte sen till buss på centralen och gick sen av vid norrmalm för att byta buss igen. Där möte vi upp resten av klassen dom som var med dvs. Vi åkte sen till frihamnen där inspelningen av Singing bee skulle äga rum. Vi fick sen står i kö i närmare fyrtio minuter och det var svin kallt! Jag kände typ inte mina fötter. När vi äntligen kom in så fick lite dricka och muffins och sånt.. Allt var försenat så vi väntade ett bra tag innan vi ens kom in i "studion". Då blev vi placerade, fick sitta väldigt långt fram eftersom vi var skolklass, så vem vet kanske syns man i tv? ;) Sen började tävlingen.. Var så otroligt många pauser då de skulle rätta osv. Så allt slutade inte förrens klockan tio över tio eller något sånt. Skulle slutat bra mycket tidigare egentligen, men aja. Påvägen hem var vi hungriga så vi stannade på mcdonald's för att käka lite. Sen tog vi bussen till centralen igen. Var hemma strax efter tolv, så jag var så otroligt trött i morse! Men kul hade vi :).

xxx

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0