Thailand 001

Här kommer resedagbok från Thailand.

Dag ett 23/12

Vi flyger från arlanda till Bangkok och flyger sen sin inrikes till Koh Samui. Antagligen den minsta flygplatsen någonsin. Var inte mer än en hydda med ett bagageband: 
 

När vi kommer fram till hotellet kollar vi in rummet och går sen ut till poolen:





Hotellet låg precis vid havet:


Dag två 24/12

Konstigaste julafton någonsin. Hur ofta ligger man och solar vid poolkanten medans alla andra kolla på Kalle?


På kvällen var det buffé och show på hotellet med bland annat thai dans. Även tomten hittade hit:




Dag tre 25/12

Regnade nästan hela dagen då vi passade på att få härlig massage och ta en shoppingrunda:


Dag fyra 26/12

Ännu en dag på stranden. Där köpte vi godaste majskolvarna som går att hitta skulle jag tro. Grillade direkt på stranden. Inofficiella majsmannen:



Dag fem 27/12

Ännu en regnig dag. Tillbringar den på hotellet och tar en lite runda på gatorna. På kvällen åkte vi in till öns huvudstad.

Dag sex 28/12

Vi var på en sighseeing på ön med en servitris vi träffade. Tyvärr har jag inga bilder från den här dagen eftersom jag glömde kameran hemma den dan. Dumma mig.
Vi kollade på Big buddha, red elefant, var vid ett vattenfall, Grandma & Grandpa.

Dag sju 29/12
Dagen tillbringades på stranden. Hände inte så mycket mer utöver att jag brände mig :S :


Dag sju 30/12

Tillbringade större av dagen på en båt eller i vattnet. Vi var nämligen på båtutflykt. Snorklade, var på en jätte fin ö som hette Koh tao och hade det allmänt mysigt! :) :





För att inlägget inte ska bli för långt så delar jag upp det i delar. Fortsättning följer (...)

Kommentarer
Postat av: Isabell

Hej!



Du har en jätte fin blogg:)



I min blogg skriver jag mycket om min konståkning, kompisar, skolan, pojkvän o.s.v. har ALLTID bilder i mina inlägg på mej eller mej och mina kompisar:) Finns inga bilder så har jag glömt kameran men det händer sällan=)

2009-01-15 @ 21:27:43
URL: http://konstakniiing.blogg.se/
Postat av: Dress Like a Princess

Ååh Thailand :)gud vad härligt

2009-01-16 @ 20:14:01
URL: http://dresslikeaprincess.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0