...

Jag gjorde en dansaudition för ungefär en månad sedan, och vet ni vad... Jag kom in! wwiiiih!

“Det bästa jag vet är att se den där gnistan väckas i ögat hos dansaren som säger 'här är jag och jag är så galet bra!' Allt sitter i blicken, i ansiktets uttryck för det reflekteras ut i kroppen. Man talar med kroppen, inga ord, bara rörelser och med dem vill jag nå fram, jag vill berätta någonting. Jag kan ha hur snygga moves som helst, göra allt exakt rätt, men ifall mitt ansikte inte deltar i mina rörelser så spelar det ingen roll hur mycket jag tar i. Hade en danslärare som brukade säga 'fake it till you make it!'. Det är inte rörelsens korrekthet som gör det, utan inlevelsen och närvaron  i varje rörelse dansaren gör som fångar min uppmärksamhet . Gör du fel, tappa inte känslan, för det märks inte för ens ditt ansikte och dina ögon berättar det. Vad är det för historia du vill berätta? Vad vill du förmedla till publiken? Det är frågor jag ställer mig innan jag går upp på scen samt vad är syftet med det jag gör, för mig?”

- Josefine, min danslärare


Kommentarer
Postat av: Moa

Grattis söta du <3

2011-01-04 @ 00:11:37
URL: http://hejmoa.webblogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Jag hittade din sida av en ren slump och jag har läst några av dina blogginlägg - det märks att du gillar att skriva :D

2011-07-20 @ 21:27:38
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0